вторник, 28 ноября 2017 г.


8 кл.
Тема уроку: Площа прямокутника та квадрата, розв’язування компетентнісних задач

Мета:
·         систематизувати та поглибити знання учнів з обчислення площ прямокутника і квадрата, розширити  знання  учнів про практичне застосування знань з даної теми;
·         розвивати пізнавальну активність, логічне мислення учнів, їх кругозір,  увагу, спостережливість, формувати творчий підхід до вибору майбутньої спеціальності;
·         виховувати вміння працювати самостійно, позитивне ставлення до вивчення предмету, шанобливе ставлення до праці.
Тип уроку: урок-ділова гра
Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, комп’ютери, монтажні рулетки, підготовлені бланки таблиць.

                                              - Теорія без практики мертва і безплідна,
                                                        практика без теорії неможлива.
                                                                             Рене Декарт
 Хід уроку
І.   Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Незакінчене речення»
·         Периметр прямокутника = …
·         Площа прямокутника = …
·         Периметр квадрата = …
·         Площа квадрата = …
·         a=5, b=8, S=?, P=?
·         a=6, S=?, P=?
·         Якими одиницями вимірювання площі зазвичай користуються для вимірювання площі:
·         квартири;
·         присадибної ділянки;
·         сільськогосподарських полів;
·         стадіону школи;
·         класної кімнати?
·         Що таке 1 ар?
·         2. Розвязування задач з практичним змістом
1.Для ремонту кімнати, яка має  форму квадрата виділили 42 м2 кавроліну.Чи вистачить матеріалу якщо периметр кімнати 24 м.
·         2 Вимірявши прямокутний коридор зясувалося що одна сторона 12м, а друга на 3 м менша. Скільки необхідно фарби для підлоги якщо на 1 м2 витрачається 120  грам фарби.
·         3 фанери випиляли квадрат . Як перевірити, що вирізаний чотирикутник є справді квадратом?(Вказівка. Повернути  чотирикутник на 90 і вставити в розріз, що утворився у фанері.)
·         Завдання для учнів з високим рівнем досягнень
·         З листа жерсті, що має форму гострокутного трикутника з стороною а=40 см і висотою ha  = 30 см, треба вирізати прямокутник площею S=192 см2  . Які розміри матиме прямокутник?
(Вказівка Розвязати систему  ху=192, у=4\3(30-х). відповідь х=24, у=8 або х=6 , у=32)
ІІІ.  Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Поняття площі добре зрозуміле на рівні повсякденного досвіду: ми вимірюємо площу спортивного майданчика або садової ділянки, розраховуємо за площею кількість шпалер або килимового покриття для ремонту кімнати і т.д.
Спробуємо сьогодні застосувати ці знання на практиці.
ІV. Застосування знань, умінь і навичок
Завдання уроку
Попередньо учні класу поділилися на три групи: група «дизайнерів», група «інженерів-менеджерів» та група «інженерів-програмістів», які будуть працювати синхронно. Завдання груп: розробити проект дизайну, спланувати та обчислити витрати матеріалу та скласти кошторис для проведення ремонту кабінету директора.
Група-дизайнерів
Завдання.Отримати розміри кабінету директора та озвучити інформацію та дизайнерські рішення.
.Група інженерів- програмістів.
Завдання. Провести  розрахунок площ для визначення витрат матеріалу .
Група інженерів- менеджерів
Завдання.  Розрахувати кошторис  витрат на виконання ремонтних робіт .
Наступні етапи уроку виконуємо за покроковим алгоритмом.
Крок1.
Група «дизайнерів» інтер’єру вступає у гру першою. Для виконання функціональних обов’язків відряджаємо цю групу до кабінету директора. Дані вимірювань заносяться в підготовлену таблицю:

Основне приміщення
Двері 1
Вікно1
Перша кімната
Вікно2
Двері 2
Довжина






Ширина






Висота






Крок 2. Для решти двох груп – профорієнтаційна довідка.
Професія дизайнера інтер’єру
Розробка дизайну інтер’єру починається з складання дизайн-проекту — комплекту документів, що описують функціональні та дизайнерські задуми, в яких містяться креслення приміщення і опис всіх деталей майбутнього інтер’єру, включаючи оздоблювальні матеріали і розташування комунікацій. У проекті присутнє технічне завдання, в якому описані всі вимоги та побажання замовника.
Спочатку проводяться заміри приміщення, після чого розробляються ескізи. На цьому етапі дизайнер пропонує замовнику декілька варіантів планування з розподілом основних функціональних зон і розстановкою меблів. Так як 3D-моделювання — трудомісткий процес, то на етапі попереднього планування детальні тривимірні моделі розробляються тільки після узгодження із замовником.
Після затвердження розміщення зон розробляються проектувальні креслення електричних дротів і планується розташування електроприладів  та подаються відомості про замовлені матеріали в предметах меблів і декору.
Наступним етапом є реалізація запланованих робіт. На цій стадії дизайнер контролює роботу оздоблювальних і ремонтних бригад, надаючи замовнику необхідну кошторисну документацію.
Професія інженера-менеджера проектів
Вимоги до кандидатів:
Вища технічна освіта за спеціальністю
Технічна грамотність
Знання ПК (MS Office, 1C, AutoCAD)
Водійські права
Знання іноземної мови — буде перевагою
Досвід роботи — можна і без досвіду/студент
 Основні обов’язки:
Підготовка технічної документації, проекти, підбір обладнання, кошториси під об’єкти (котеджі, готелі, багатоквартирні будинки)
Технічний нагляд за виконанням робіт
Технічні консультації
Пошук об’єктів
Вирішення поточних ситуацій
Робота з архітекторами
Робота в офісі – спілкування з клієнтами,  робота у виставковому залі
Професія інженера-програміста
На основі аналізу математичних моделей і алгоритмів розв’язку економічних та інших задач
·         розробляє програми, що забезпечують можливість виконання алгоритму і відповідно до задачі засобами обчислювальної техніки, проводить їх тестування і налагодження;
·         самостійно здійснює вибір мови програмування для опису алгоритмів і структур даних;
·         визначає інформацію, що підлягає обробці засобами обчислювальної техніки, її обсяги, структуру, макети і схеми введення, обробки, збереження, методи її контролю;
Для роботи з готовими програмами розробляє інструкції;
·         оформляє необхідну технічну документацію;
·         здійснює супровід впровадження програм і програмних засобів;
·         розробляє і впроваджує системи автоматичної перевірки правильності програм, типові і стандартні програмні засоби;
·         складає технологію обробки інформації.
Крок 3. Група дизайнерів повертається з відрядження і вписує дані в таблицю результатів на екрані.
Крок 4.  Вчитель роздає завдання кожній групі учнів.(Додатки)
Група «дизайнерів»: створює макет кабінету  директора за допомогою онлайнового програмного середовища Floorplanner.
Група «інженерів-менеджерів» і «група інженерів-програмістів»: проводять розрахунки площі під фарбовану поверхню потолка, площі стіни з шпалерами, площі стелі, підраховують витрати матеріалів і складають кошторис. (Використовуємо додатки і додаток 1)
Крок 5. Порівнюємо результати обчислень менеджерів і програмістів.
Крок 6. Група «дизайнерів» демонструє створений  макет.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
От і добіг кінця наш нестандартний урок, на якому ми змогли, хоч і у формі ділової гри, але побути в ролі дизайнерів, менеджерів, програмістів.
Вибір професії – невід’ємний в житті кожного. Вам надано важливе право – свободи вибору. Самостійно вибираючи, ви зможете черпати у своїй професії радість і задоволення, розвивати особисту ініціативу, високо цінуючи свободу вибору.
Вам потрібно серйозно замислитись, як зробити той вибір правильним. Коли ви вже працюватимете, то збагнете, що далеко не кожен зуміє скористатися свободою вибору – інтерес до професії і професійний інтерес – не одне й те саме.
VI. Домашнє завдання
Опрацювати п.16 підручник «Геометрія-8»  Бурда М.І, Тарасенкова Н.А.
Розв’язати  задачі з практичним змістом
І рівень № 716,717
ІІ рівень №718,719
.
Додаток 1
Прайс-лист + кошторис використаних матеріалів
Найменування товару
Одиниці вимірювання
Вартість
товару
Кількість
 товару

Ціна
Шпалери
рулони
150 грн
 8

Фарба інтер’єрна SMILE SI-22 акрилова
відро (2.5 кг), розхід в г/м2
(250г х 1м2)

120 грн/відро
 1

клей
пачки

76 грн/шт.
 2

багети
 м

12 грн\м
 10м

сатингіпс
кг
25грн\кг
3 кг

Ціна товару всього:
Інтерне т - ресурс
https://urok-ua.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий